5 sposobów na jesienny spadek formy

5 sposobów na jesienny spadek formy

Po gorącym słonecznym lecie nadchodzi (nie zawsze złota polska) jesień. Niższe temperatury, wiatr z każdej strony i ten deszcz. I tak co rok… Mamy dwie, w sumie trzy możliwości, żeby jakoś przetrwać ten czas: poddać się jesiennej melancholii, przeprowadzić się do miejsca, w którym temperatura przez większą część roku jest taka sama, a prognozy pogody sprawdzają się nawet z 60-dniowym wprzędzeniem lub po prostu wykorzystać moje 5 sposobów na jesienny spadek formy.

Just do it!

Zadajcie sobie pytanie: co lubicie robić, co sprawia Wam przyjemność? I po prostu zacznijcie to robić! Nic innego nie podniesie lepiej poziomu endorfin niż ulubiony serial, zupa z przepisu babci czy shopping. Często w pogoni za karierą zapominamy o naszych pasjach; czynnościach, których wykonywanie wywołuje szybsze bicie serca. Jesień to idealny czas, żeby sobie o nich przypomnieć. Szybko robi się ciemno, więcej czasu spędzamy w domu i to może być idealny pretekst, aby powrócić do odłożonych w kąt pasji i zainteresowań.

Gotowanie na spadek formy

Każdy ma taką potrawę, której smak przywołuje piękne, beztroskie wspomnienia z dzieciństwa. Gdy za oknem szaruga, taki posiłek może być zbawienny nie tylko dla ciała, ale i ducha. Warto odkurzyć stare przepisy i zmierzyć się z naszymi zdolnościami kulinarnymi. Bo może drzemie w Was nieodkryty jeszcze Gordon Ramsay?

Niech będzie przytulnie

Przedmioty, jakimi się otaczacie, również mają wpływ na Wasze samopoczucie. Zimne minimalistyczne pomieszczenia, w których świetnie czuliście się latem, nie zawsze będą idealną oazą, gdy nadejdzie jesień.  Może warto wprowadzić kilka dodatków, które spowodują, że w mgnieniu oka poczujecie się cieplej i bezpieczniej. Mogą to być: kolorowe świeczki czy lampiony, puchate poduszki, grube koce itd.

Rozgrzewająco!

Jesienny relaks z kubkiem… No właśnie czego? Herbata z imbirem, gorąca czekolada, a może grzaniec? Nie ma dobrej odpowiedzi! Pijcie to, na co macie ochotę, to co wywoła uśmiech na Waszej twarzy i spowoduje, że przestaniecie trząść się z zimna pod kocem, gdy za oknem hula wiatr, a deszcz pada już od trzech dni. Aromatyczny napój to klucz do lepszego samopoczucia.

Czas uwolnić myśli

Pozwólcie swojej głowie i ciału na relaks, po tym, jak wróciliście do swoich pasji, ugotowaliście pyszną zupę, kupiliście kilka przytulnych dodatków do mieszkania i zrobiliście sobie grzane wino, to najwyższy czas, żeby w końcu odetchnąć. Usiądźcie na kanapie, włączcie ulubioną muzykę, zapalcie świece i dajcie swoim myślom odpłynąć. Nie myślcie o brzydkiej pogodzie, przywołajcie wspomnienia z urlopu. Wasze ciało i dusza będzie Wam wdzięczna za te kilka chwil wyciszenia.

Podsumowanie

Tak naprawdę wszystkie 5 sposobów na jesienny spadek formy sprowadzają się do jednego, do tego, żeby zwolnić i poświęcić sobie choć trochę czasu, zastanowić się nad tym, co powoduje, że jesteśmy szczęśliwi i podarować sobie trochę szczęścia. Bo każdy z nas czasem powinien być małym egoistą 🙂

P.S. Nie zapominajcie o witaminie D – pozwoli Wam przetrwać do momentu, aż pojawią się pierwsze promienie wiosennego słońca.